fbpx

    Orkestrering – når virksomheden trutter i takt

    Orkestrering – når virksomheden trutter i takt

    580 265 Zispa IT-teknologi, samarbejde og vidensdeling for virksomheder

    Orkestrering – når virksomheden trutter i takt

    Hvordan sikrer du som leder takt og tone i virksomheden – at alle medarbejdere spiller samme symfoni og holder overblik/fokus på de vigtigste opgaver? Hvordan sørger alle ‘spillere’ for at kunden, leverandøren, samarbejdspartneren og medarbejdere ikke føler sig tabt på gulvet i en til tider ret presset hverdag?

    Læs dette indlæg og bliv klogere på orkestrering, når vi taler forretningsudvikling: Når det hele går op i en højere enhed – og I sammen skaber harmonisk symfoni.

    Så fat dirigentstaven og orkestrer!

    Forretningsledelse: Klassisk symfoni eller moderne toner?

    Selve ordet ‘orkestrering’ kender vi fra musikkens verden:

    “Orkestrering (ell. instrumentation) er kunsten at fordele stemmer i et musikalsk værk mellem forskellige musikinstrumenter (eller lydkilder) i et ensemble eller orkester”

    Kilde: Wikipedia

    Orkestrering, vibe, zispa, forretningsudvikling

    Samarbejd: ‘Stay in the loop’ Novell Vibe

    Vigtige opgaver, når vi taler orkestrering i virksomheden:

    • skabe overblik (modvirker stress)
    • sikre det rigtige flow i virksomheden (hvad er målet vi skal arbejde mod)
    • løse de vigtige opgaver lige nu (hvilke processer skal prioriteres – fokus)

    Tør du slå den rette tone an som leder?

    Som leder er det bl.a. din opgave at sørge for, at flowet i virksomheden er så harmonisk som muligt – at dirigere virksomhedens afdelinger, så alle spiller i takt. Ligesom dirigenten:

    • Guide musikeren (medarbejderen) til relevant information (den rigtige spilleliste)
    • Orkestrere hvad, der er de vigtige opgaver I sætter i gang. Hvem slår de første takter?
    • Ansættelse af en ny musiker (medarbejder) – og få ham ell. hende til at spille samme ‘tone’
    • #WorkAsOne – samarbejde som en organisme – ellers lyder det ad helv…til.

    Tip: Prøv at google “Dan dan dan daaaaan” – så skulle du gerne få bl.a. dette resultat

    Udfordringen for virksomheder de næste 10 år

    Rethink Business, event, Zispa, Easyfood, Greatest Hits, Orkestrering, digital transformation

    Til vores arrangement sidste år “Rethink Business” nævnte CEO for Easyfood, Flemming Paasch bl.a. at “udfordringerne de næste 10 år overordnet er infrastruktur og systemer på samfundsniveau. Så det er vigtigt med konstant tilpasning til løbende forandringsprocesser i virksomheden”. Når det eneste konstante vi ved er: FORANDRING?

    >> 5 trin til succes i en hastigt foranderlig verden

    Som leder/virksomhed er du også oppe imod at den danske (og udenlandske) arbejdsstyrke ændrer sig. Tal fra denne rapport viser, at inden år 2020 består den samlede arbejdsstyrke bl.a. i USA af 40% freelancere. Og mon ikke den udvikling kommer til at ske i Danmark også?

    Læs denne artikel >> Fremtidige trends HR ikke kan ignorere

    Globalt gearskifte i en hastigt foranderlig verden

    Hvordan gør du så – som virksomhed, medarbejdere, ledelse, samarbejdspartner, kunde, leverandør?


    Ved at orkestrere virksomhedens processer er det nemmere at:

      • Skabe stabilitet i forandringen
      • Tilpasse fleksibilitet
      • Tænke forretningsudvikling/processer (for at overleve)

     

    Hos Zispa bruger vi Vibe som samarbejdsplatform:

    1. Det giver os mulighed for at orkestrere virksomhedens processer, så det hele spiller harmonisk.
    2. Det giver os alle – både samlet + for den enkelte medarbejder totalt overblik over alle aktiviteter som foregår på kryds og tværs
    3. Ledelsen har indblik i medarbejdernes arbejdsbyrde og har en reel mulighed for at gribe ind i rette tid.
    4. Skaber samspil mellem interne/eksterne ressourcer (fx leverandører, samarbejdspartnere, freelancere)

    Kan DU mærke det svinger?

    Vi oplever en stor forandring både for os selv i hverdagen, men også for vores kunder, som bruger Vibe til at orkestrere driften i virksomheden. Og hvis du ikke tror på det, så kontakt os på tlf. 7613 1445 – vi har masser af gode eksempler fra vores (andre) kunder.

    >> Tilmeld dig vores nyhedsbrev “Gode Vibrationer” og få nyt om IT, forretningsudvikling og mennesker 

     

     

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.

    KOSTPRIS PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    X
    Brugerlicens
    kr

    Årlig pris per medarbejder
    Kryptering
    kr

    2 årigt krypterings-certifikat
    ((Antal medarbejdere x Brugerlicens) / 12) + (Kryptering / 24)
    Resultat
    kr

    Pris per måned

    KOSTPRIS PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    X

    Brugerlicens
    kr

    Pris per intern medarbejder

    Serverplads
    kr

    Leje af platform

    Infoskærm
    300 kr

    SCRUM
    350 kr

    Portefølje
    350 kr

    Target Board
    450 kr

    Gantt
    450 kr

    Serverplads + (Antal ansatte x Brugerlicens) + Infoskærm + SCRUM + Portefølje + Target Board + Gantt

    Resultat
    kr

    Pris per måned

    KOSTPRIS PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    X
    Brugerlicens
    kr

    Pris per intern medarbejder
    Serverplads
    kr

    Leje af platform
    Kryptering
    kr

    2 årigt krypterings-certifikat
    Infoskærm
    300 kr
    SCRUM
    350 kr
    Portefølje
    350 kr
    Target Board
    450 kr
    Gantt
    450 kr
    Serverplads + (Antal ansatte x Brugerlicens) + (Kryptering / 24) + Infoskærm + SCRUM + Portefølje + Target Board + Gantt

    Resultat
    kr

    Pris per måned

    BESPARELSE PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    X
    Timeomk.
    kr

    Produktion: 265 kr
    Administration: 330 kr
    Ingeniør: 440 kr
    Arbejdstid
    min

    Minutter per dag
    Arbejdsdage
    d

    Arbejdsdage
    per måned
    (((Antal ansatte x Arbejdstid) x Arbejdsdage) / 60) x Timeomk.

    Resultat
    kr

    Sparet per måned

    Prøv FiLR

    - gratis og uforpligtende i 14 dage
    Du skal blot udfylde kontaktformularen, så får du en mail fra os med nemme instruktioner til at komme i gang.





    KOSTPRIS PER MÅNED
    Antal ChromeBit's
    stk

    X
    ChromeBit mini-pc
    kr

    Pris per ChromeBit
    Antal ansatte
    stk

    Dem som skaber indhold
    Internal user
    kr

    Pris per medarbejder
    Antal skærme
    stk

    X
    WAO screen
    kr

    Pris per skærm per måned
    WAO site
    kr

    Leje af plads
    WAO space
    GB

    5 kr per GB
    (10 GB standard)
    *Tilpasning af skærmlayout: Pris efter aftale
    WAO site + (Antal ChromeBit's x ChromeBit mini-pc) + (Antal ansatte x Internal user) + (WAO screen x Antal skærme) + WAO space
    Resultat
    kr

    Pris per måned

    KOSTPRIS PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    Eksterne brugere er gratis
    WAO user
    kr

    Pris per intern medarbejder
    WAO site
    kr

    Leje af platform
    WAO Space
    GB

    5 kr per GB
    (10 GB standard)
    SCRUM
    350 kr
    Target Board
    450 kr
    Portefølje
    350 kr
    Gantt
    450 kr
    WAO site + (Antal ansatte x WAO user) + WAO Space + SCRUM + Target Board + Portefølje + Gantt

    Resultat
    kr

    Pris per måned

    BESPARELSE PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    X
    Timeomk.
    kr

    Produktion: 265 kr
    Administration: 330 kr
    Ingeniør: 440 kr
    Arbejdstimer
    t

    Timer per måned
    Forventet effekt
    %

    X
    Antal ansatte x Timeomk. x Arbejdstimer x Forventet effekt

    Resultat
    kr

    Sparet per måned