fbpx

    10 gode råd om udvikling af digitale produkter

    zispa, team, laptops, unge, computere, bord, arbejde, udvikler, design thinking

    10 gode råd om udvikling af digitale produkter

    850 315 Zispa IT-teknologi, samarbejde og vidensdeling for virksomheder

    10 gode råd om udvikling af digitale produkter

    Alt for mange digitale løsninger ender i ’skraldespanden’, budgetter løber løbsk eller brugerne kan slet ikke se værdien eller meningen med det digitale produkt. Her er 10 gode råd til, hvordan du kommer godt fra start – og styrer det digitale produkt helt i mål.

    Godt begyndt er halvt fuldendt. Derfor er det så vigtigt, at de indledende strækøvelser til udviklingen af det digitale produkt fylder forholdsvis meget, så du kan gøre det ordentligt – og grundigt fra start. For ellers er det digitale produkt dømt til hjørne – og du investerer både din værdifulde tid – og penge – forkert.

    Brugerens (digitale) behov kommer først

    Skal du i gang med at udvikle et digitalt produkt, så tag først og fremmest udgangspunkt i brugerens erfaringer og behov. Fra start betyder det ikke så meget (som i faktisk slet ikke), hvad DU ønsker dit digitale produkt skal ende ud i. Det handler til gengæld om, at du kan være lydhør og LYTTE, hvor det er skoen trykker hos de, der kommer til at bruge det digitale produkt og hvilke behov de har.

    Du skal sikre, at brugeren er motiveret og har tillid til, at du varetager deres behov. Fremfor dine egne. På den måde er implementering af det digitale produkt allerede halvt fuldendt. Og du vil gerne dit digitale produkt bliver en succes, ikke?

    Motivation og tillid er halvvejs til succes

    Så inden du overhovedet går i gang med at skrive det første stykke kode, får du her 10 gode råd, du kan skrive dig bag øret. Du kan også finde dem på tryk og printe ud.

    Hent gratis guide: Fra bla bla til SLAM BAM! Digitale produkter på 3 måneder

    1. Hav fælles fokus – på det samme – samtidigt. Hvad bygger vi (både udvikler og bruger) på lige nu?
    2. Vær lydhør – og vær indforstået med at gå på kompromis med fx design og udseende. På den lange bane.
    3. Vær modig – og gå live INDEN tingene nødvendigvis er helt færdige.
    4. Afsæt (nok) menneskelige ressourcer og tid til (dagligt) at besvare spørgsmål. Så du driver projektet fremad.
    5. Involver egne kunder/brugere (meget) tidligt i forløbet.
    6. Vær klar til at prioritere (skære fra), så I kan holde jer inden for den økonomiske ramme (budget).
    7. Forbered og involver organisationen i de forandringer, der kommer til at ske.
    8. Sørg for at finde den rigtige ’product owner’ (den, der beslutter, hvordan produktet skal være), og som kan træffe de nødvendige – og rigtige – beslutninger.
    9. Afsæt rigeligt tid i starten og involver alle interessenter. Det giver det bedste grundlag for forløbet.
    10. Hav tillid – fra begge parter (udvikler og bruger).

    Vi, i administrationen, har arbejdet med ’systemet’ i 5 måneder og er godt i gang. Nu er det vores brugere, som skal hjælpe os med at videreudvikle og løbende give feedback, så platformen og det digitale fællesskab kan opnå den ønskede flyvehøjde. Ting tager tid, men vi har tillid til at gevinsten er inden for rækkevidde.” – Ane Storm Ry, CEO Storm House of Six Sigma

    Læs caseHouse of Six Sigma: Digital uddannelsesplatform og community gennem co-creation

    Føl det – med Design Thinking

    I Zispa arbejder vi ofte med designprocesser (design thinking). Her sætter vi i første omgang fokus på brugeren og hvad der er vigtigt for dem. Det gør vi bl.a. gennem observation, interviews og data. Derfra definerer vi behov, viden og indsigt og brainstormer og idégenerer på løsninger. Alt er tilladt! Til slut bygger vi en prototype/model på en eller flere af idéerne, som forklarer, men ikke nødvendigvis viser alle funktioner. Modellen testes, går live og vi får feedback fra brugere, som vi kan arbejde videre med.

    Har du spørgsmål til udvikling af digitale produkter eller vil du gerne vide mere, så kontakt os på tlf. 76131445 eller skriv til os på info@zispa.dk. Vi hører gerne fra dig.

     

    KOSTPRIS PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    X
    Brugerlicens
    kr

    Årlig pris per medarbejder
    Kryptering
    kr

    2 årigt krypterings-certifikat
    ((Antal medarbejdere x Brugerlicens) / 12) + (Kryptering / 24)
    Resultat
    kr

    Pris per måned

    KOSTPRIS PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    X

    Brugerlicens
    kr

    Pris per intern medarbejder

    Serverplads
    kr

    Leje af platform

    Infoskærm
    300 kr

    SCRUM
    350 kr

    Portefølje
    350 kr

    Target Board
    450 kr

    Gantt
    450 kr

    Serverplads + (Antal ansatte x Brugerlicens) + Infoskærm + SCRUM + Portefølje + Target Board + Gantt

    Resultat
    kr

    Pris per måned

    KOSTPRIS PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    X
    Brugerlicens
    kr

    Pris per intern medarbejder
    Serverplads
    kr

    Leje af platform
    Kryptering
    kr

    2 årigt krypterings-certifikat
    Infoskærm
    300 kr
    SCRUM
    350 kr
    Portefølje
    350 kr
    Target Board
    450 kr
    Gantt
    450 kr
    Serverplads + (Antal ansatte x Brugerlicens) + (Kryptering / 24) + Infoskærm + SCRUM + Portefølje + Target Board + Gantt

    Resultat
    kr

    Pris per måned

    BESPARELSE PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    X
    Timeomk.
    kr

    Produktion: 265 kr
    Administration: 330 kr
    Ingeniør: 440 kr
    Arbejdstid
    min

    Minutter per dag
    Arbejdsdage
    d

    Arbejdsdage
    per måned
    (((Antal ansatte x Arbejdstid) x Arbejdsdage) / 60) x Timeomk.

    Resultat
    kr

    Sparet per måned

    Prøv FiLR

    - gratis og uforpligtende i 14 dage
    Du skal blot udfylde kontaktformularen, så får du en mail fra os med nemme instruktioner til at komme i gang.






    captcha

    KOSTPRIS PER MÅNED
    Antal ChromeBit's
    stk

    X
    ChromeBit mini-pc
    kr

    Pris per ChromeBit
    Antal ansatte
    stk

    Dem som skaber indhold
    Internal user
    kr

    Pris per medarbejder
    Antal skærme
    stk

    X
    WAO screen
    kr

    Pris per skærm per måned
    WAO site
    kr

    Leje af plads
    WAO space
    GB

    5 kr per GB
    (10 GB standard)
    *Tilpasning af skærmlayout: Pris efter aftale
    WAO site + (Antal ChromeBit's x ChromeBit mini-pc) + (Antal ansatte x Internal user) + (WAO screen x Antal skærme) + WAO space
    Resultat
    kr

    Pris per måned

    KOSTPRIS PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    Eksterne brugere er gratis
    WAO user
    kr

    Pris per intern medarbejder
    WAO site
    kr

    Leje af platform
    WAO Space
    GB

    5 kr per GB
    (10 GB standard)
    SCRUM
    350 kr
    Target Board
    450 kr
    Portefølje
    350 kr
    Gantt
    450 kr
    WAO site + (Antal ansatte x WAO user) + WAO Space + SCRUM + Target Board + Portefølje + Gantt

    Resultat
    kr

    Pris per måned

    BESPARELSE PER MÅNED
    Antal ansatte
    stk

    X
    Timeomk.
    kr

    Produktion: 265 kr
    Administration: 330 kr
    Ingeniør: 440 kr
    Arbejdstimer
    t

    Timer per måned
    Forventet effekt
    %

    X
    Antal ansatte x Timeomk. x Arbejdstimer x Forventet effekt

    Resultat
    kr

    Sparet per måned