Sæt strøm til de gode kundeoplevelser med digitalisering
Mange virksomheder, som vil i gang med digitalisering, har allerede en bestemt måde, at gøre tingene på – og leder derfor blot efter svar på at gøre det bedre. Ofte når virksomhederne bare ikke længere end nye IT-løsninger. Og det er ærgerligt.
Zispa har rigtig god erfaring med at gøre tingene på en anden måde – og det virker. Læs mere om, hvordan Zispa hjælper virksomheder med digitalisering i dette korte uddrag fra en case hos Erhvervshus Sydjylland.
Find de digitale muligheder
Hvordan griber I digitalisering an?
Vi begynder altid med at spørge vores kunder:- Hvis I skulle starte i dag med de digitale muligheder, som findes nu, hvad ville I så gøre?, siger Frank Helbo Christensen, partner i Zispa, og fortsætter:
– Ved at spørge på den måde,giver det et helt andet perspektiv. Og det er ud fra de rammer, at vi går i gang med at se på, hvad der kan optimeres eller automatiseres. Det er det, vi kalder at sætte strøm til processen.
– At sætte strøm til virksomhedernes processer kan spare rigtig mange ressourcer, som i stedet kan gå til at lave innovation og skabe de gode oplevelser mellem mennesker.
IT er kun værktøjer
Er nye IT-systemer digitalisering?
– IT er værktøj. Der findes forskellige hammere, men ingen af dem bygger af sig selv et hus. Det er processen med at bygge huset, som er afgørende, siger Frank. – Digitaliseringen er processen, og her skal man som virksomhed turde rokke ved sin egen nuværende forretningsmodel og turde se nye muligheder. For ellers risikerer virksomhederne at ødelægge muligheden for at skabe en strømlinet kunderejse. Og der er ærgerligt, slutter Frank.
Klik her for at læse hele artiklen
Få mere inspiration til digitalisering af din virksomhed
- Hvad er digital transformation og hvordan kommer du i gang?
- 3 udfordringer med IT – og det, du tror er digitalisering
- Sikker identitet når du digitaliserer
- 5 gode grunde til at digitalisere – og gevinsten ved at gøre det