Hvordan kan du kombinere IT og fiskemel (eller indsæt DIT produkt) til fordel for din virksomhed – og dine kunder? I vores seneste kundehistorie fortæller CEO Peter Jensen fra TripleNine om brugen af – og fordele ved – at bruge sociale værktøjer til den interne kommunikation mellem ledelse og medarbejdere på flere lokationer.
(Hele historien kan du også se som video 2:51 min – klik på billedet)
“Her hos TripleNine arbejder vi målrettet med at gøre vores kunder bedre og være førende konkurrencemæssigt. Vi samarbejder med vores kunder på alle niveauer – fra idé til prototype til de endelige produkttests her på vores testfaciliteter i Esbjerg.”
“Mit navn er Peter Jensen og jeg er CEO hos TripleNine (999) i Esbjerg. Navnet 999 henviser til vores første telefonnummer tilbage i 1948, hvor 52 lokale fiskere dannede den første ‘cooperative’ virksomhed af sin slags. I dag har vi 100 medarbejdere fordelt på hovedkvarteret i Esbjerg og vores fabrik i Thyborøn.”
“I tæt samarbejde med vores kunder og aktionærer udvikler, producerer og forhandler vi fiskemel og -olie i høj kvalitet, til akvakultur (opdræt af fisk), landbrug og foder til kæledyr over hele verden.”
“I en hastigt foranderlig verden, hvor en organisation skal være hurtigere, bedre og tilpasse sig omskiftelige markeder, må vi gøre hele vores supply-chain hurtig, optimeret og effektiv og give vores kunder:
Vi skal imødekomme krav fra både myndigheder, kunder, aktionærer og bidrage til et sundt og bæredygtigt miljø – og det begynder med fiskeren på havet…”
“For at sikre fiskeren får den bedst mulige pris for dagens fangst – skal han sikre frisk fisk til det rigtige tidspunkt. I gamle dage kommunikerede vi via telefon og fax – i dag via ‘real time data’ fra mobile enheder til Vibe.”
“Når fiskeren er ude på havet kan han give os data om mængde, hvilken type fisk og forventet ankomsttidspunkt – og inde på land kan vi advisere og forberede det næste led i ‘forsyningskæden’ – indkalde ekstra mandskab eller ændre udstyr (i forhold til type af fisk). Og på samme tid holde styr på dokumentationen (f.eks. overholde fiskekvoter osv.).”
“Da vi har folk på forskellige lokationer – både på havet, hovedkvarteret og produktionen i Thyborøn – kan det være svært at bibeholde gennemsigtighed i kommunikationen og et højt samarbejdsniveau. Fra ledelsen til medarbejdere i de forskellige afdelinger.”
“Med Vibe (fra Microfocus – tidl. Novell) som vores interne kommunikationsværktøj har vi sammen med Zispa bygget en platform, hvor alle kan kommunikere og altid være opdateret med den nyeste – og relevante information, som gør, at den enkelte medarbejder nemmere kan fokusere på det rigtige projekt.”
“Da vores 3-holdsskift informerer hinanden om tiltagende problemer, udfordringer og løsninger, har de brug for at kommunikere og til enhver tid kunne dokumentere kommunikationen imellem dem. På den måde kan de reagere hurtigt, sikkert og yde den bedste 24-timers service for vores kunder.”
“For ledelsen betyder det, at med Vibe som kommunikationsplatform, kan vi samarbejde på alle niveauer, gøre mål og visioner synlige/transparente for alle medarbejdere og arbejde som ‘’én”. Og det inkluderer også fiskeren på havet.”
“Sammen holder vi fokus på vores hovedformål – at sikre den bedste kvalitet i tæt samarbejde med kunden og skabe innovative løsninger for både bæredygtighed og miljøet.”
For at se hele videoen (2:51) klik her.
Læs også Sådan styrker ledelsen den interne kommunikation med infoskærme