30 min online sparring

Dine informationer så vi kan lave en aftale med dig

Emnevalg

Hvad skal din online sparring handle om?

Afkrydsningsfelter

Giv os nogle ideer om, hvad du ønsker at tale om, så du kan få mest muligt ud af dine 30 minutter.

Maximum file size: 268.44MB

Ved at benytte formularen accepterer du, at vi gemmer dine data i op til 6 mdr.
Kontakt os i tilfælde af, at du vil have dine data slettet.

Skriv os et par ord om din forespørgsel, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Forespørgselsformular

Dine informationer

Hvad kan vi hjælpe med?

Radioknapper

Beskriv din forespørgsel

Maximum file size: 268.44MB

Ved at benytte formularen accepterer du, at vi gemmer dine data i op til 6 mdr.
Kontakt os i tilfælde af, at du vil have dine data slettet.

Digital transformation… En digital tre-trins-raket

Digital transformation er en 3-trins raket

Digital transformation. Bliv klogere på de tre niveauer af digital transformation, og læs også, hvad den magiske ingrediens for at opnå succes med din virksomheds digitale transformation er.

Googler du “transformation”, får du forklaringen omdannelse, omformning; gennemgribende forandring. Altså en gennemgribende forandring af noget eksisterende.

Hvis du tilføjer digital foran, så får du et af de mest brugt begreber de senere år. Digital transformation.

Vi har hørt det igen og igen – men hvad er det egentlig og hvad betyder det konkret i din forretning? Det prøver vi at afdække her.

Tre angrebsvinkler når vi taler om digital transformation

Vi taler alle om det – og vi har alle en opfattelse af, hvad digital transformation. Hos Zispa har vi den opfattelse, at der er flere perspektiver, niveauer eller “angrebsvinkler” på digital transformation alt efter hvilket behov og ønske, der er hos dig som virksomhedsejer/ejerleder:

  • Digital marketings-transformation
  • Digitalisering af forretningsgange
  • Digital forretningsplatform

Lad os gå den igennem én efter én.

Digital marketings-transformation

Hvis din angrebsvinkel eller ambition handler om at digitalisere din virksomheds marketing, er det en transformation af jeres marketing – en digital marketings-transformation – vi skal kigge på. Her vil fokus være på indsamling af Big Data og anvendelsen af data i forbindelse med marketing, salg og udvikling af produkter. Det drejer sig både om intelligente APPs og websites, der viser det mest relevante indhold for jeres kunder. I daglig tale også benævnt marketing automation.

Som virksomhed skal I kort sagt matche jeres kunders præferencer og blive bedre og bedre hertil ved at bruge data i jeres arbejde. Her er fokus altså mod aktiviteter rettet mod kunderne.

Digitalisering af forretningsgange

Hvis behovet i stedet er at kigge indad på jer selv og kigge på optimering af jeres arbejds- og forretningsgange har vi et andet “angreb”. Så skal vi kigge på at digitalisere jeres forretningsgange.

Vi skal altså afdække og optimere forretningsgange i virksomheden med det formål at få et hurtigere gennemløb i værdikæden, øge kvaliteten og forbedre servicen til jeres kunden.

Det kan også betyde, at vi skal kigge på jeres samarbejde med leverandører, så vi i fællesskab får skabt et tættere samarbejde, hvor jeres kunde er i centrum i den værdi, der skal skabes. Det er her vi er ekstra skarpe.

Ja tak – det vil jeg gerne høre mere om – gerne med det samme.”

Book 30 minutters gratis sparring her

Digital forretningsplatform

Den tredje tilgang, som også er den mest ambitiøse og omsiggribende er etablering af en digital forretningsplatform. Her er endemålet at etablere en digital platform, der kan servicere kunder, 3. parts udviklere, leverandører, konkurrenter mv.

Det er en dyr investering, og du skal se på det nærmest som at starte en helt ny forretning op. Din virksomhed er nu et stykke software, hvis fornemmeste opgave er at opsamle viden og anvende det til at blive endnu større og endnu bedre.

Dette er en radikal og helt omsiggribende transformation. Du vil sikkert komme til at møde modstand fra kunder, investorer, leverandører og medarbejdere, der ikke kan se visionen for dig. De vil typisk være mere optaget af dag-til-dag overskud og “vi-plejer” og knapt så meget i, hvordan fremtiden ser ud.

Det kræver en modig og visionær leder at gå i gang med en digital forretningsplatform, men det er også her, at du kan være med til at sætte nye standarder for netop din branche.

Den magiske ingrediens

Og så lovede vi dig også at løfte sløret for den magiske ingrediens, der hjælper dig med at få succes med din digitale transformation. Ingen af de tre digitale strategier / niveauer kan du klare alene som ejerleder. Du har brug for gode folk omkring dig, så derfor er den magiske ingrediens en kulturel service transformation af virksomheden. Det er limen og hele kernen i den digital transformation, du skal i gang med.

Virksomheden skal have kunden i fokus og ikke kun i udviklingen af produkter og servicetiltag, men også i hele eftermarkedet. Det er der, hvor dine kunder forbliver dine kunder og ovenikøbet fungerer som ambassadører og anbefaler andre at blive kunder.

Det lyder som noget for mig. Lad mig høre mere.

Book 30 minutters gratis sparring

Del denne artikel