Du har sikkert dygtige og meget vidende medarbejdere – ellers ville de jo ikke være hos dig, vel?
Måske har flere af dem været hos dig i mange år, og de har opsamlet viden og erfaringer fra arbejdet med jeres kunder eller fra deres tidligere job, som gør dem til særdeles værdifulde medarbejdere, fordi de kender din forrenting ud og ind.
Men du ved sikkert også, at du har nogle nøglemedarbejdere, som du er meget afhængig af, og som er kritiske for din forretning, fordi de ved så meget og har en del liggende på rygraden.
Hvad sker der, hvis de bliver syge? Får nyt job? Eller måske stopper helt med at arbejde?
Det behøver ikke engang være så drastisk. Det kan bare være weekend, ferie – eller du kan have et helt simpelt ønske om at blive bedre til at opsamle erfaringer og videndele på tværs af virksomheden.
Vores anbefaling er, at du får etableret et system, hvor dine medarbejderes viden opsamles og kategoriseres. Så den viden er nemt tilgængelig for alle i virksomheden , og vi gør den søgbar, så den er nem at finde frem igen, så kan du på sigt låse op for de flaskehalse du har i dag.
Det betyder, at dine særlige medarbejdere ikke længere er flaskehalse, da alle i din virksomhed kan trække på deres erfaringer og arbejdsgange uden at de nødvendigvis inddrages. Det er smart, tidsbesparende – og værdifuldt for dig som virksomhed, for dine medarbejdere og for dine kunder, der hurtigere kan få hjælp.
Du har altså ikke længere viden liggende i mails, på lapper rundt omkring eller i excel-ark hos dine forskellige medarbejdere. I stedet har du et overskueligt system, som alle kan tilgå.
Lyder det interessant?
Så lad os tage 30 minutters gratis sparring om dine udfordringer
Er du leder i en produktionsvirksomhed, har du sikkert også oplevet, at dine forskellige teamledere har hver sit system. Systemerne er udviklet i bedste mening, og de fungerer ganske givet også. Men de er ikke nemme at dele med andre, og der er stor risiko for, at Teamleder A gør tingene lidt anderledes end Teamleder B, som igen gør det anderledes end Teamleder C.
Det kan i sidste ende betyde, at du ikke ved hvor dine ordre er eller hvor der er ressource udfordringer. Det er ikke hensigtsmæssigt for hverken virksomhed, medarbejdere eller kunder. Endnu en flaskehalse-type opstår heraf.
Derfor bør I have et fælles værktøj, som sikrer overblik og ensartethed. Det giver dig styringsmuligheder, og du sikrer, at dine kunder får en ensartet oplevelse.
Her kan du læse, hvordan KEN Hygiejne Systems er gået bort fra emails og i stedet bruger et support ticket-system til servicehenvendelser.
Savner du inspiration, så er et af vore nyhedsbreve måske noget for dig!
Savner du hjælp til at blive konkret omkring din digitaliseringsstrategi? Så lad os hjælpe dig med en kortlægning af dine muligheder og bliv afklaret til at tage et fornuftigt første skridt imod dine mål.
Se løsning