En dansk sommeraften med gang i grillen og kolde øl sad Tom fra Plum og en kammerat (Poul Elvstrøm – AXA Power, red.) og talte om løst og fast. Kammeraten havde læst en spændende artikel om en tur til Kilimanjaro og forelagde Tom idéen om at bestige bjerget… Tom havde i otte år været plaget af diskusprolaps – så her var det også en personlig udfordring.
Der skulle gå to år inden den spontane idé blev til en realitet, for Tom havde nok at se til på arbejde som IT-chef hos Plum i Assens. Datoen blev sat og billetten købt og alt det praktiske var på plads. Og så var det kun en vej – OP!
Det kræver en del forberedelse at bestige et bjerg. Selvom Kilimanjaro ikke er klassificeret som et af de sværeste, er der alligevel en del, som kan gå galt. Og som IT-chef ved man godt, at det kan være svært at hive 10 dage ud af kalenderen – uden at blive forstyrret af telefonen, når IT’en laver knuder. Og en hel virksomhed uden IT – det holder ikke. Og med en ny elev, som ansvarlig for hele Plums IT? Hvad gjorde Tom så? Tom ringede til Zispa…(Zispa har været tilknyttet Plum i længere tid, både med daglig drift og strategisk, red.)
Med en aftale med Zispa om at kunne overtage styringen af IT’en og i samarbejde med den nye elev, kunne Tom tage af sted og det med ro i maven.
Se og hør Tom fortælle det selv – helt oppe på toppen af Kilimanjaro
Efter en strabadserende tur og en drøm, der gik i opfyldelse kunne Tom se ud over det afrikanske kontinent fra toppen af Kilimanjaro. Og vide at, når han kom tilbage på job, var der helt styr på IT’en.
Hvad handler den her historie også om? Både en personlig sejr for Tom og en drøm, der gik i opfyldelse. Men i høj grad også om TILLID til din IT-leverandør. Tillid til at overlade ansvaret til de rigtige mennesker. Så du kan gøre det du har drømt om.