Infoskærm
Effektiv vejledning
En ophængt infoskærm anvendes som et effektivt værktøj til at booste produktiviteten og effektiviteten i den moderne virksomhed. Den rullende infoskærm viser indhold og opsamler data fra kilder i organisationen. Skærmen kan informere og guide medarbejderne om deres opgaver, og vise de sidste nye aktiviteter.
En infoskærm kan ikke erstatte skriftlig og mundtlig intern kommunikation (f.eks. mails), men den kan gøre medarbejdere opmærksom på bestemte områder. En infoskærm er ideel til især de medarbejdere, som ikke sidder ved en computer særlig tit (f.eks. i produktionen). Kommunikation via en skærm kan heller ikke erstatte dialogen fysisk mellem mennesker.
Fordele ved en infoskærme:
- Giv kortere og hurtigere kommunikationsvej – fra ledelse til alle medarbejdere. F.eks. over flere geografiske lokationer.
- Skab mindre behov for at sende mails.
- Synliggør og giv hurtigere overblik over resultater, procedureændringer, sikkerhedsforanstaltninger mm.
- Understøt digitalisering og effektivisering af arbejdsgange ”Work As One”.
- Giv medarbejdere konkrete værktøjer og pejlemærker i hverdagen. Uanset hvor de befinder sig.
Definer formålet med en infoskærm hos firmaet, og hvad den skal vise. Det er en balance mellem ‘need to know’ og ’nice to know’. Gør budskaberne simple, korte og overskuelige for medarbejderne – man skimmer trods alt i al almindelighed bare indholdet på skærmen.
Find et ideelt niveau for informationsstrømmen så medarbejderne gør sig ulejligheden at følge med på skærmen – hverken for detaljeret indhold, eller overflødigt indhold så den mister sin betydning. Visuelt indhold fanger opmærksomhed, så vis billeder eller videoer relateret til indholdet.
En infoskærm kan afvikles fra en vilkårlig web-browser eller PC/ChromeBit device.